Ledig stilling - Økonomiansvarlig

3F København søger en økonomiansvarlig / økonomikonsulent / controller - eller det der ligner….

Er økonomistyring din stærke side? Vil du være med til at sikre et højt niveau i vores økonomiafdeling? Er du stærk til sparring med kollegaer og ledelsesgruppe, kan du formidle regnskaber klart og tydeligt og kan du overholde mange deadlines parallelt?

Så er du måske vores nye kollega i 3F København. Økonomiafdelingen i 3F København er i gang med et generationsskifte, så vi søger en økonomiansvarlig/ økonomikonsulent/controller eller lignende, der bliver en del af en velfungerende afdeling med i alt seks medarbejdere.

Afhængig af kompetencer og ansøgers profil, kan stillingens opgaver justeres.

Økonomiafdelingen varetager en bred vifte af opgaver inden for budget, regnskab, løn, bogholderi og analyser.  
Du vil få ansvaret for fagforeningens økonomifunktion med reference til fagforeningens daglige ledelse. Du får det faglige ansvar for fem medarbejdere, der varetager finansbogholderi, løn, regnskab for 4 feriehus fonde/foreninger og mange mellemregninger med blandt andet alle vores faglige klubber. Du vil være primær person på udarbejdelse af årsregnskab, budget, kontakt til bank, herunder formuepleje, revision, forsikring, skat m.v.   

Du vil normalt ikke selv tage del i daglige bogføring eller lønkørsler, men skal kunne sparre med medarbejderne, og med dem udarbejde konkrete løsninger. Du vil også skulle udarbejde forskellige typer af beregninger og økonomiske oplæg til fagforeningens bestyrelse. Derudover forventes det, at du deltager i projekter på tværs af fagforeningen.

Dine kompetencer

Som person er du god til at kommunikere og du forstår at levere dine budskaber til alle niveauer af en organisation. Derudover har du:

  • et drive og ønsker at bidrage til at forbedre arbejdsprocesser
  • en omhyggelig og kvalitetsbevidst tilgang til dine arbejdsopgaver og trives med såvel store som små opgaver
  • evnen til at fungere godt i et travlt arbejdsmiljø, uden at miste fokus på dine opgaver.
  • Udpræget flair for it, især Excel.
  • Gerne kendskab til Microsoft Dynamics 365 AX
  • en uddannelsesbaggrund – evt. HD, Cand.merc. eller tilsvarende kompetencer. Erfaring fra en lignende stilling vægtes højere end uddannelsesbaggrund.  
  • Du kan også være en skarp tillidsrepræsentant, der har de relevante kompetencer

Det vil være en stor fordel, hvis du har god politisk forståelse eller erfaring fra en faglig organisation. Det kan også være fra en NGO-organisation eller lignende.

Dette har værdi for dig:

  • Mangfoldigheden i det danske samfund er stor. Derfor arbejder 3F København for ligestilling/ligebehandling i alle forhold, for alle medlemsgrupper af 3F København
  • Hjertet sidder til venstre for midten

Vi tilbyder

Faglige udfordringer i et velfungerende samarbejde med gode kollegaer, hvor faglig og personlig udvikling, arbejdsglæde og trivsel prioriteres højt. Hos 3F København bliver du ansat med løn, arbejdsgiverbetalt pension jf. fusionsgrundlaget og husaftale og frokostordning. Stillingen er uden øvre arbejdstid. Arbejdspladsen er beliggende i København NV.

Du kan læse mere om 3F København på vores hjemmeside: www.3fkbh.dk

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingens nuværende Økonomisk Ansvarlig Helge Geest på mail helge.geest@3f.dk eller mobil 23 23 75 12.

Ansøgning:

Vi går ind for mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen.
Vi forventer at afholde 1. runde ansættelsessamtaler uge 6, og 2. runde samtaler medio/ultimo februar.
Vi gør opmærksom på, at vi anvender personprofiltest i forbindelse med 2. samtale.
Tiltrædelse den 1. april 2020, eller efter aftale.
Send din ansøgning til ansoegning-kbh@3f.dk senest den 24. januar 2020 kl. 12.00 mærket ”økonomiafdelingen”.

 
id-2